Site logo

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU POSASIEDZKU.COM.PL

I. Postanowienia ogólne.

  1. Niniejsza Polityka prywatności ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla Użytkowników Serwisu.
  2. Niniejsza Polityka prywatności stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego spoczywającego na Administratorze zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej jako „RODO”).
  3. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady, podstawę oraz cele dotyczące zbierania, przetwarzania i przechowywania przez Administratora danych osobowych osób odwiedzających stronę internetową https://posasiedzku.com.pl, w tym Klientów, Przedsiębiorców, subskrybentów newslettera, osób, które wyraziły zgody na komunikację marketingową, osób, które udostępniły Administratorowi swoje dane osobowe z wykorzystaniem social mediów, tj.: Instagrama oraz Linkedina (w tym aplikacje dla telefonów komórkowych), jak również okres przetwarzania danych osobowych, a także informacje w zakresie stosowania na stronie internetowej plików Cookies oraz narzędzi analitycznych
  4. Brak akceptacji przez Użytkowników Serwisu niniejszej Polityki prywatności może spowodować, że niektóre treści umieszczone na stronie internetowej mogą być nieczytelne lub nastąpi niemożność z ich zapoznaniem się.
  5. Celem Serwisu jest promocja Przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, z podziałem na województwa, miasta i branże oraz umożliwienie im rozbudowania dotychczasowej bazy Klientów i Kontrahentów. W związku z tym Przedsiębiorcy przetwarzają dane osobowe Klientów dla własnych celów i w związku z tym są osobnymi od Administratora administratorami danych osobowych.
  6. Administrator nie ma wpływu na treść regulacji prawnych zewnętrznych kanałów komunikacji (social mediów), w tym dotyczących danych osobowych i nie ponosi odpowiedzialności za niepoprawność danych umieszczonych na tych kanałach. Odpowiedzialność ta spoczywa na Przedsiębiorcy, który umieszcza niepoprawne dane osobowe na swoim Koncie.
  7. Administrator nie wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, w związku z tym, że nie jest do tego zobowiązany przepisami prawa. W razie jakichkolwiek wątpliwości mogą Państwo skontaktować się z Mariuszem Zielińskim pod adresem e-mail: mariusz.usiuuu@gmail.com, lub pisemnie pod adresem: SnapGraphics Mariusz Zieliński, ul. Truskawkowa 23/1, 05-230 Kobyłka.

II. Słowniczek pojęć.

  1. Administrator – Mariusz Zieliński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SnapGraphics Mariusz Zieliński z siedzibą w Kobyłce (05-230) przy ul. Truskawkowej 23/1, posiadający NIP 7752482436, REGON: 384785992.
  2. Cookies – dane informatyczne, a w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach, za pośrednictwem których Przedsiębiorców, Osoba odwiedzająca, subskrybent newslettera, osoba, która wyraziła zgodę na komunikację marketingową, osoba, która udostępniły Administratorowi swoje dane osobowe z wykorzystaniem social mediów, tj.: Instagrama oraz Linkedina korzysta ze stron internetowych Serwisu
  3. Dane osobowe – informacje odnoszące się do osoby fizycznej, tj. imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, NIP, a w przypadku podmiotów gospodarczych dokładna nazwa, adres, oraz numer NIP, adres IP, adres URL żądania, identyfikator urządzenia, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, typ przeglądarki, język przeglądarki, data i godzina korzystania z serwisu, rozdzielczość ekranu, typ i wersja systemu operacyjnego, a także inne tego typu informacje.
  4. Klient – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która odwiedza Serwis w celu poznania ofert poszczególnych Przedsiębiorców lub która zapisała się do newslettera.
  5. Konto – miejsce w Serwisie przeznaczone dla każdego Przedsiębiorcy, gdzie prezentowane są następujące dane dotyczące danego Przedsiębiorcy: nazwa, kategoria, opis prowadzonej przez niego działalności, lokalizacja, godziny otwarcia, logo, zdjęcie okładkowe, galeria zdjęć, numer kontaktowy, adres mailowy, adres strony www oraz linki do prowadzonych social mediów, stanowiące elektroniczną wizytówkę Przedsiębiorcy.
  6. Kontrahent – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawne zarejestrowana w Serwisie, poszukująca wśród zarejestrowanych w Serwisie Przedsiębiorców, partnera biznesowego.
  7. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, prowadzącą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą, bądź świadcząca  odpłatnie usługi, zarejestrowana w Serwisie w celu promocji swoich usług lub szukająca Kontrahenta.
  8. Serwis – PoSąsiedzku.com.pl.
  9. Urządzenie – elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Osoba zarejestrowana, Osoba odwiedzająca, subskrybent newslettera, osoba, która wyraziła zgodę na komunikację marketingową, osoba, która udostępniły Administratorowi swoje dane osobowe z wykorzystaniem social mediów, tj.: Instagrama oraz Linkedina uzyskuje dostęp do Serwisu.
  10. Użytkownik – Klient, Kontrahent, Przedsiębiorca korzystający lub logujący się na swoje Konto do Serwisu.

III. Zasady przetwarzania danych osobowych.

  1. Administrator zbiera, przechowuje i przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującym prawem.
  2. Administrator zbiera, przechowuje i przetwarza dane osobowe jedynie w niezbędnym i koniecznym do tego zakresie w stosunku do celów w jakich są przetwarzane, tj. do przedstawienia Przedsiębiorcy i jego oferty.
  3. Administrator stosuje, wymagane przez przepisy prawa unijnego środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem przez osoby nieuprawnione, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą lub zniszczeniem.
  4. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów Użytkowników Serwisu, których dane osobowe zbiera, przechowuje i przetwarza, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
    a) niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
    b) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
    c) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz
    d) przetwarzane  w  sposób  zapewniający  odpowiednie  bezpieczeństwo danych osobowych, w  tym  ochronę  przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem  oraz  przypadkową  utratą,  zniszczeniem  lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
  5. Administrator oświadcza, że podanie Danych osobowych jako wymagane jest dobrowolne, ale konieczne dla korzystania z funkcjonalności, w tym dla założenia i prowadzenia Konta i uzyskania pełnego dostępnego do treści publikowanych w Serwisie, w szczególności elektronicznych wizytówek Przedsiębiorców. Niepodanie niezbędnych Danych osobowych może skutkować brakiem możliwości uzyskania dostępu do elektronicznych wizytówek Przedsiębiorców, jak również brakiem możliwości utworzenia Konta.
  6. Administrator przetwarza Dane osobowe od momentu zaakceptowania przez Użytkownika informacji o stosowaniu przez Serwis Cookies.
  7. Dane osobowe, których cel przechowywania ustał są usuwane, a jeżeli istnieją inne ustawowe wymogi przechowywania danych, ich przetwarzanie jest ograniczane. Ustanie celu grodzenia i przetwarzania Danych osobowych może być spowodowane zamknięciem przez Użytkownika Konta w Serwisie lub złożeniem Administratorowi oświadczenia o wycofaniu zgody na grodzenie i przetwarzanie Danych osobowych,
  8. Administrator oświadcza, że – prócz obowiązku wynikającego z pkt 9 poniżej – nie sprzedaje, ani nie udostępnia osobom trzecim żadnych Danych osobowych bądź adresowych, bez ich wyraźniej zgody udzielonej w formie pisemnej bądź za pomocą poczty elektronicznej.
  9. Administrator udostępnia dane osobowe na wniosek sądu, prokuratury, policji lub innego organu prawnego.
  10. Każda osoba, której dane osobowe są gromadzone i przetwarzane może wnieść skargę do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

IV. Cele i podstawy prawne przetwarzania Danych osobowych.

Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane w następujących celach:

  1. prowadzenie Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  2. prowadzenie usługi newslettera (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  3. marketing bezpośredni własnych usług i produktów, oprócz usługi newslettera, będący prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  4. udzielenie odpowiedzi na kontakt mailowy lub telefoniczny, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f) RODO),
  5. badań analitycznych, polegających w szczególności na badaniu i analizie ruchu w Serwisie w celu prowadzenia statystyk, który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  6. archiwalnych (dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  7. ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  8. badanie opinii i poziomu zadowolenia, który jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 pkt f) RODO),
  9. opublikowanych opinii nt Przedsiębiorców, które to opinie nie będą anonimizowane i będą dostępne dla wszystkich korzystających z Serwisu (przy użyciu imienia dodającego opinię).
  10. zarządzanie stroną internetową i administrowanie systemem (np. również w celu diagnozowania problemów technicznych, analizy ruchu na naszej stronie internetowej),
  11. analityka internetowa, optymalizacja doświadczenia Użytkownika (analizowanie sposobu odwiedzania Serwisu, analizowanie trendów, obserwowanie i mierzenie, w jaki sposób Użytkownicy wchodzą w interakcję z Serwisem) oraz jakości dostarczanych treści,
  12. przesyłaniu informacji handlowych drogą elektroniczną na podany adres email, w tym w formie newslettera, w tym ofertach służących promowaniu określonych postaw, zachowań oraz wizerunku, w oparciu o dobrowolną zgodę na prowadzenie takich działań (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – dane w tym celu będą przetwarzane nie dłużej niż do wycofania zgody.
  13. komunikacja w przypadku zasubskrybowania treści znajdujących się na stronie www.posasiedzku.com.pl,
  14. współpraca z organami ścigania/sądami, zarządzanie sporami prawnymi i roszczeniami oraz obsługa zgłoszeń w ramach procedury zgłaszania naruszeń.

V. Okres przechowywania Danych osobowych.

Przetwarzane przez Administratora Dane osobowe będą przechowywane przez następujący okres:

  1. dane dotyczące prowadzenia Konta – przez okres jego utrzymywania w Serwisie i nie dłużej niż do momentu zgłoszenia żądania jego usunięcia,
  2. prowadzenie usługi newslettera – do momentu zrezygnowania z subskrypcji newslettera,
  3. dane związane z realizacją działań marketingowych – do momentu zgłoszenia sprzeciwu,
  4. dane związane z udzieleniem odpowiedzi na kontakt mailowy lub telefoniczny – do momentu prowadzenia korespondencji lub wycofania udzielonej zgody, chyba że dalsze przechowywanie danych uzasadnione jest nadrzędnym interesem Administratora, w postaci np. obrony przed ewentualnymi roszczeniami,
  5. dane związane z udzieleniem odpowiedzi na zapytanie związane z działalnością Administratora –do udzielenia niezbędnych wyjaśnień i odpowiedzi.
  6. dane związane z zamieszczonymi opiniami nt Przedsiębiorcy – do czasu realizacji celów biznesowych lub wniesienia sprzeciwu.
  7. prowadzenie statystyk – do momentu zgłoszenia sprzeciwu, nie dłużej jednak niż przez okres 50 miesięcy od czasu ostatniej aktywności Użytkownika w Serwisie,
  8. cele archiwalne – przez okres niezbędny do realizacji tego celu,
  9. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – przez okres niezbędny do realizacji tego celu,
  10. danych związanych z przesyłaniem informacji handlowych, w tym w formie newslettera–do wycofania zgody,
  11. badanie opinii – przez okres niezbędny do realizacji tego celu.

VI. Udostępnianie danych.

1. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom, którym Administrator powierza do przetwarzanie Dane osobowe na podstawie umów oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

2. W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu, Administrator udostępnia dane osobowe w szczególności podmiotom świadczącym usługi:

  • księgowe,
  • hostingowe,
  • informatyczne i w zakresie dostawy oprogramowania,
  • marketingowe.

3. Podmioty świadczące usługi dla Administratora mogą przechowywać Dane osobowe poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takich sytuacjach dane osobowe będą przekazane wyłącznie do państw, które zapewniają adekwatny stopień ochrony, a do państw, które nie zapewniają adekwatnego stopnia ochrony, jedynie w przypadku zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń, w tym m.in. na podstawie standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską.

VII. Uprawnienia osób, których dane osobowe są przetwarzane.

  1. Użytkownikom Serwisu przysługuje prawo dostępu do jego Danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, Użytkownikom Serwisu przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
  2. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Danych osobowych jest zgoda, Użytkownicy Serwisu mają prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  3. W zakresie, w jakim Dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania Umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – Użytkownikom  przysługuje także prawo do przenoszenia Danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Użytkownik może przesłać te dane innemu administratorowi danych osobowych.
  4. Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

VII. Pliki Cookies.

  1. Administrator wykorzystuje Pliki cookie przede wszystkim, aby umożliwić Użytkownikowi dostęp do Serwisu i ułatwić Użytkownikowi korzystanie z niego.
  2. Administrator wykorzystuje Pliki cookie również w celach analitycznych oraz marketingowych, jednak wyłącznie wtedy, gdy Użytkownik wyrazi na to zgodę przy pierwszym wejściu do Serwisu
  3. Pliki Cookies (tzw. „ciasteczka”) przeznaczone są do korzystania z Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym, unikalny numer oraz przypisaną wartość.
  4. Zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkowników odwiedzających stronę internetową https://posasiedzku.com.pl/, pliki Cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator. Pliki cookies zapisywane są na urządzeniu Użytkownika przez przeglądarkę internetową podczas pierwszego wejścia na stronę Serwisu.
  5. Stosowane przez Administratora Cookies są bezpieczne dla urządzenia Użytkowników. Nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń elektronicznych, przy użyciu których  Użytkownik odwiedza Serwis wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Cookies pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Użytkowników i dostosować Serwis do każdego z Użytkowników indywidualnie.
  6. Przy każdym kolejnym połączeniu się Użytkowników z Serwisem, Serwis ma możliwość ustalenia, że odwiedzający go Użytkownik już w przeszłości korzystał z Serwisu i może dopasować do niego swoją treść.
  7. Pliki cookies nie dają możliwości ustalenia i przechowywania danych osobowych. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkowników Serwisu.
  8. Cookies stosowane w Serwisie dzielą się na następujące kategorie:
    a) niezbędne Cookie – pliki Cookie są instalowane, aby zapewnić Użytkownikowi dostęp do Serwisu i jego podstawowych funkcji, nie wymagają zatem zgody Użytkownika. Bez niezbędnych Cookie Administrator nie byłby w stanie świadczyć Użytkownikom usług w ramach Serwisu;
    b) opcjonalne Cookie – z tych Cookies Administrator korzysta wyłącznie wtedy, gdy Użytkownik wyrazi na to zgodę. Są to następujące rodzaje Cookies:

– funkcjonalne – pozwalają na zapamiętanie preferencji lub wyborów Użytkowników (takich jak nazwa użytkownika, język, rozmiar tekstu lub inne elementy, które można dostosować) i dostarczanie użytkownikom spersonalizowanych treści w ramach Serwisu;

– analityczne – umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Pomagają rozpoznać, które strony są mniej lub bardziej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po Serwisie. Dzięki temu Administrator może poprawiać wydajność Serwisu;

reklamowe – wykorzystywane są w celu dostarczenia reklam zgodnych z zainteresowaniami i preferencjami Użytkowników. Na podstawie informacji z tych plików i aktywności w innych serwisach jest budowany profil zainteresowań Użytkowników.

9. W każdej chwili użytkownik może usunąć pliki Cookies z przeglądarki oraz uniemożliwić ich ponownej instalacji.

10. Serwis stosuje dwa rodzaje plików cookies:
a) „sesyjne” (session cookies) – pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia platformy sprzedażowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Tego rodzaju Cookies pomagają analizować ruch sieciowy, umożliwiają identyfikację i rozwiązywanie problemów technicznych oraz łatwiejsze poruszanie się po Serwisie.
b)„stałe” (persistent cookies) – pliki przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkowników przez czas określony w parametrach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia. Pomagają Administratorowi zapamiętać ustawienia i preferencje każdego z Użytkowników, by uczynić jego kolejną wizytę wygodniejszą lub dostarczyć mu dopasowaną do niego treść.

11. Użytkownicy mogą samodzielnie i w każdym czasie usunąć Cookies, jak również ustawić automatyczne ich blokowanie. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej. Ograniczenia stosowania Cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne Serwisie. Jeśli Użytkownik Serwisu nie chce otrzymywać Cookies, może on zmienić ustawienia przeglądarki. Możliwe jest także usunięcie lub zablokowanie takich plików. Ograniczenie lub wyłączenie przez Użytkownika dostępu Cookies do Urządzenia, dalsze korzystanie z Serwisu będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików Cookies. Ograniczenie lub wyłączenie niezbędnych Cookies  może sprawić, że niektóre usługi nie będą działać prawidłowo, a nawet może całkowicie uniemożliwić korzystanie z Serwisu.

IX. Zmiana Polityki Prywatności.

  1. Polityka prywatności może ulec zmianie.
  2. Zmiana Polityki prywatności nie ogranicza praw Użytkowników, ani nie spowoduje, że Administrator danych osobowych przetworzy więcej informacji niż dotychczas.
  3. Jeżeli zajdą znaczące zmiany w Polityce Prywatności, które będą mogły wpływać bezpośrednio na przetwarzane Dane osobowe (szczególności bezpieczeństwo lub dostępność), Administrator zobowiązuje umieścić te zamiany na swojej stronie internetowej www.posasiedzku.com.pl/polityka-prywatnosci.

IX. Postanowienia końcowe.

  1. Strona www.posasiedzku.com.pl nie zawiera odnośników do innych stron internetowych.
  2. Niniejsza Polityka Prywatności dotyczy tylko Serwisu.
  3. Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 27.02.2024 r.